fredag 28 januari 2011

Äntligen fredag

Veckan har svept förbi och äntligen är det fredag. Denna vecka har barnen varit på dagis och i skolan. Förrutom Tida som varit hemma igår och idag. Idag gick vi till läkaren då febern inte ger med sig och lillskrutt har öroninflammation. Vi har ingen aning om hur halsen ser ut, då Tida vägrade gapa. Men läkaren sa att vi skulle höra av oss på måndag om vi märker att hon börjar äta sämre.
Denna vecka har jag läst om Sveriges konstitution, regering och riksdag samt om migrationsverket alla benämningar på människor som flyttar till Sverige. Det har varit lärorikt men samtidigt väldigt mycket att läsa. 4 kapitel, en hel bok (i miniformat dock) och ett kompendium på rätt så många sidor. Jag har faktiskt läst allt två ggr förrutom den lilla boken. Känner mig nöjd och på måndag - onsdag ska jag göra pm et som ska vara inne på torsdag. På seminariumet på torsdag ska vi diskutera om Sverige bör ha en reglerad migration! Ska bli roligt att diskutera.
En sak som har börjat märkas mer
och mer i detta hem är min underbara söta tonåring. När folk säger att de blir straffade för sina synder när barnen är små och aktiva , vänta bara tills de blir tonåringar.
Jag har pendlat mellan känt mig hemsk, kränkt och älskad. En knassig kombination som kan få vem som helst att bli förvirrad. Damen har lyckats få mobilförbud i skolan, komma försent hem några dagar utan att meddela vart hon är och samtidigt lyckats pricka in alla rätt på alla läxförhör och dylikt. Vad gör man?
En tonåring är trots en tonåring....dags att låna någon bra bok om ämnet tror jag. Behöver få en annan åsikt och synvinkel.

Nu ska barnen snart gå och lägga sig och vi lär bänka oss framför lets dance.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar